13 Eylül 2014 Cumartesi

Bu mesaj kendini imha ediyor

Sosyal medya devi Facebook, rakiplerinden o kadar büyük bir baskı altında ki, kendini devamlı geliştirmezse arkadan gelenlerin ayakları altında ezilebilir. Her ne kadar artık 500 milyon Android cihazda bulunsa bile, buna güvenip rahat davranamıyor.

Son zamanlarda çeşitli firmaların başına gelen güvenlik sorunlarından sonra kendi gizlilik kontrolü panel ayarlarını bile tüm kullanıcılara açmak zorunda kalan Facebook, şimdi başka bir hizmetin testlerini yapıyor. Gönderdikten belli bir süre sonra otomatik olarak silinen mesaj yöntemine gözünü diken Facebook, bu özelliği kullanıcılarına sunmak için hazırlık yapıyor.

Facebook’un iOS uygulamasında belli bir kesim kullanıcıya test etmeleri için açılan özellik, atılan mesajların 1 saatten yedi güne kadar canlı tutulması ve sonra silinmesi seçeneği veriyor. Kullanıcıların Snapchat gibi başka sosyal medyamesajlaşma uygulamalarında gördüğü ve çok beğendiği bu özelliği kendi platformuna getirmek, insanların başka araçlara doğru yönelmesini engelleyici bir hareket olarak görülebilir.

Bu arada Facebook’un bu anlamda esinlendiği Snapchat servisini 3 milyar Dolar’a satın almaya çalıştığını ama başaramadığını da hatırlatmış olalım. 2011 yılında açılmış olan Snapchat, üç yılda özellikle gençler arasında inanılmaz bir başarı gösterip, mesajlaşma servisleri arasında kendine sağlam bir yer edinmiş durumda.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder